Hem fet proves a tamany real, hem modificat les proves i les hem adaptat als resultats que estem buscant. Hem tornat a provar i sembla que ja estem molt afinats. Ara, mentre el Xavier fa el marc de ferro que ha d'aguantar els vitralls, ens dediquem a dibuixar a mida real tot el vidre de dalt a baix. A partir de la maqueta que vam fer i presentar, dibuixem tots els detalls per poder imprimir a mida real cada vidre (70x 70 cm.) i així disposar de patrons exactes per poder treballar els vidres independentment.
A banda d'això, les proves de forn i de color han continuat donant bons resultats i alguns fracassos. Estem treballant amb vidres nous que ens ofereix la indústria (menys habituals en vitrall artístic) i que hem de conèixer de zero per saber com reaccionen i quines opcions donen.
També estem fent recerca per trobar la pintura que ha de protegir el ferro del bastiment. Es tracta de fer que el ferro es vegi menys i s'entoni una mica amb els tons del vitrall i del marc de marbre que vesteix l'altar.
I els de Vidres Miquel, que són uns cracs, estan posant la prova definitiva en vidre de càmara. D'aquesta manera ens assegurem les projeccions del vidre posterior sobre el mate que dóna a l'església. Només falta comprovar que tot ha sortit bé i poder sistematitzar els procediments.
A banda d'això, les proves de forn i de color han continuat donant bons resultats i alguns fracassos. Estem treballant amb vidres nous que ens ofereix la indústria (menys habituals en vitrall artístic) i que hem de conèixer de zero per saber com reaccionen i quines opcions donen.
També estem fent recerca per trobar la pintura que ha de protegir el ferro del bastiment. Es tracta de fer que el ferro es vegi menys i s'entoni una mica amb els tons del vitrall i del marc de marbre que vesteix l'altar.
I els de Vidres Miquel, que són uns cracs, estan posant la prova definitiva en vidre de càmara. D'aquesta manera ens assegurem les projeccions del vidre posterior sobre el mate que dóna a l'església. Només falta comprovar que tot ha sortit bé i poder sistematitzar els procediments.
Hem hecho pruebas a tamaño real, he modificado las pruebas y las he adaptado a los resultados que estoy buscando. He vuelto a probar y parece que ya estoy muy afinado. Ahora, mientras el Xavier empieza el marco de hierro que tiene que aguantar las vidrieras, me dedico a dibujar a tamaño real todo el vidrio de arriba a abajo. A partir de la maqueta que hice y presenté, dibujo todos los detalles para poder imprimir a tamaño real cada cristal (70x 70 cm.) Y así disponer de patrones exactos para poder trabajar los cristales independientemente.
Aparte de eso, las pruebas de horno y de color han continuado dando buenos resultados y algunos fracasos. Estoy trabajando con cristales nuevos que nos ofrece la industria (menos habituales en vitral artístico) y hay que conocer de cero para saber cómo reaccionan y qué opciones dan.
También estoy investigando para encontrar la pintura que debe proteger el hierro de la construcción. Se trata de hacer que el hierro se vea menos y se entone un poco con los tonos del vitral y del marco de mármol que viste el altar.
Y los de Vidres Miquel, que son unos cracks, están poniendo la prueba definitiva en cristal de cámara. De esta manera nos aseguramos las proyecciones del cristal posterior sobre el mate que da a la iglesia. Sólo falta comprobar que todo ha salido bien y poder sistematizar los procedimientos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada